Masina cu aer comprimat - prima parte

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Masina cu aer comprimat - prima parte

Mesaj  Adrian la data de Lun Noi 01, 2010 3:54 am

De cativa ani se tot incearca aducerea pe piata a masinilor care functioneaza in intregime cu aer comprimat sau hibrizi care au incorporate si motoare cu presiune de aer. Ideea nu este noua, difera doar metodele folosirii aerului comprimat. Avantajele ar fi reducerea poluarii in cazul in care aerul comprimat este produs cu ajutorul electricitatii produse ecologic, un pret foarte avantajos si o eficienta buna cu un motor de mici dimensiuni. Un vehicul cu aer comprimat are un motor cu aer care foloseste aer comprimat, aer care este tinut intr-un rezervor sub presiune. In loc sa foloseasca aerul in combinatie cu un combustibil la ardere motorul foloseste direct aerul comprimat pentru a impinge pistoanele. Sunt cunoscute si folosite de altfel uneltele cu aer comprimat iar tehnologia folosita la aceste unelte seamana ca principiu cu tehnologia folosita la masinile cu aer comprimat.



Printre cele mai cunoscute incercari in acest domeniu este aceea a firmei Motor Development International(MDI) prin directorul companiei Guy Nergre. In acelasi timp acesta este invetatorul modelelor si ale altor cateva sute de tipuri de motoare si are experinta direct de la formula 1 unde a activat mult timp. MDI a dezvoltat doua modele de motoare: un motor cu un singur piston ce este miscat doar de aerul comprimat si un altul hybrid care merge cu aer comprimat pana la 35 mile/ora iar apoi aerul este incalzit de un motor cu ardere externa. La viteza mai mare de 35 mile/ora aerul este incalzit inainte de intrarea in piston de un mic motor cu ardere externa pentru ai marii volumul si presiunea, lucru ce permite masinii sa atinga si viteze de peste 100 km/h si aproape 75 hp.





Recent insa MDI a declarat ca a dezvoltat si imbunatatit motorul cu aer si acesta ajunge la viteza de 110km/h, avand si autonomie undeva intre 80-200 km. In comparative cu alte masini ecologice si economice se pare ca aceasta, chiar si atunci cand depaseste 35 mile/h si foloseste combustibil sa incalzeasca aerul, ajunge la un consum de aproximativ 2,5 l/100 km. Daca tinem cont de faptul ca aerul ar putea fi comprimat cu energie produsa ecologic sau cu sisteme ecologice, masina cu aer comprimat reprezinta una din solutiile ecologice si economice de moment. In plus masinile hybrid care au in dotare un motor cu cobustie cunoscut si unul cu aer functioneaza cu aer comprimat pana la viteza de 50 km/h iar apoi trece la motorul cu combustie, care in timpul functionarii incarca butelia de aer comprimat;este exact ca si la camioanele diesel care au o butelie de aer comprimat ce este incarcata pana la anumita presiune de un compresor din dotarea camionului. Este ceva asemanator ca la masinile hibride care au motoare auxiliare electrice si functioneaza pana la o anumita viteza cu motorul electric, iar cand masina trece pe motorul cu combustie, alternatorul incarca in timp bateria motorului electric.


MDI au o colaborare cu TATA Motors, concernul Indian de autovehicule, care are numai in India peste 4 milioane de autevehicle pe strazi. Tata este lider in domeniul vehiculelor comerciale si numarul doi in privinta vehiculelor pentru transport persoane. Este de asemenea pe locul cinci in constructia de autocamioane semi grele si grele si pe locul doi in constructia de autobuze mari.


In 2007 Concernul Tata a hotarat sa inceapa productia primului vehicul comercial propulsat de aer comprimat. Masina realizata in colaborare cu MDI, a fost estimata la 12 700 $ si denumita CityCAT. Aceasta poate atinge 110 km/h si are o autonomie de aproximativ 200 km. Tuburile in care aerul este tinut la o presiune de pana la 300 atm sunt concepute si realizare in colaborare cu NASA, aceasta avand experienta in domeniul stocarii combustibililor foarte flamabili la navetele si rachetele spatiale. MDI incearca sa se extinda cat mai mult la nivel mondial, cu toate ca planul lor declarat pe moment este sa patrunda mai mult pe pietele tarilor considerate in curs de dezvoltare cum este India. Au reusit insa sa patrunda se pare si pe piata americana cel putin informational prin intermediul sitului de promovare http://zeropollutionmotors.us/

Adrian
Admin
Admin

Localizare: Chisinau
Mesaje: 247
Data de inscriere: 09/02/2010

Vezi profilul utilizatorului http://francemobile.usersboard.net

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum