Verificarea şi înlocuirea consumabilelor auto

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Verificarea şi înlocuirea consumabilelor auto

Mesaj  Adrian la data de Mar Ian 18, 2011 12:19 am

Verificarea şi înlocuirea consumabilelor auto

Constatarea necesităţii reparaţiei
După ce au fost identificate cerinţele clientului, cu privire la nevoia de înlocuire a consumabilelor, acesta este condus de receptioner sau, dupa caz, de şeful de atelier, la postul de lucru disponibil şi adecvat, efectuării activităţii de schimb. Postul de lucru va trebui să fie amplasat pe un teren solid şi plan.

Tipuri de operaţiuni:
Schimbulde ulei de motor, cartere cutii de viteză, transmisii principale:
în cazul folosirii dispozitivului pentru recuperare, prin cădere liberă a uleiului uzat, autovehiculul va fi ridicat pe elevator – se respectă procedura de calare a autovehicului
în cazul folosirii dispozitivului, pentru recuperat ulei uzat prin absorţie pneumatică,autovehiculul nu mai trebuie ridicat pe elevator, schimbul efectuând-se la nivelul solului, în cadrul atelierului sau în exterior în afara căii de acces, pe o platforma orizontală
pentru completarea uleiului, la cutia de viteze, se foloseşte dispozitivul cu pompă manuală
după efectuarea schimbului de ulei, se va aplica la loc vizibil în habitaclu motor,o etichetă, care precizează felul uleiului, data şi kilometrii înregistraţi la bord, la data schimbului şi numărul de kilometri, la care trebuie făcut următorului schimb. Aceste etichete sunt diferite în funcţie de producătorul de ulei

Notă: uleiurile uzate se păstrează în recipiente speciale ale vaselor (dispozitivelor) specializate, pentru colectarea uleiului, iar când acestea se umple la capacitate maximă, uleiul este deversat în butoaie, depozitate în spaţii special amenajate, împiedicând poluarea mediului ambiant. Uleiurile uzate se colectează de către unităţile specializate. Dacă apar scurgeri de ulei, se adună cu materiale absorbante şi se depozitează în containerul pentru deşeuri inflamabile.

Înlocuirea acumulatorilor auto
Se va verifica starea acumulatorului, cu ajutorul aparatului special de încercare acumulatori 53090 BLT100 (de 100 amperi) . Tensiunea la bornele bateriei pentru un acumulator nou, în starea format şi încărcat trebuie să fie de 11.7V ÷ 12.5 V
Se cuplează bornele instalaţiei electrice la bornele bateriei, astfel încât, fixarea să fie sigură şi fără posibilitatea de a se decupla.
Se porneşte motorul, se cuplează sistemul de iluminare pe faza lungă şi se verifică încărcarea bateriei verificând tensiunea de încărcare a alternatorului, cu ajutorul multimetrului digitatal, din dotarea atelierului. Tensiunea de încărcare trebuie să fie între valorile 13.5 V÷ 14.4 V. Dacă tensiunea nu se află între aceste limite, înseamnă că sistemul de încărcare al bateriei este defect şi trebuie remediat. În atari condiţii, nu se poate asigura garanţia pentru acumulatorul furnizat.
Dacă tensiunea de încărcare a bateriei se află între limitele prevăzute, se completează formularul de garanţie, asigurat de furnizorul de acumulatori, în care se vor trece valorile măsurate ale tensiunii şi se pune ştampila unităţii, care a acordat garanţia acumulatorului. Certificatul de garanţie este înmânat clientului.

Notă: Acumulatorii uzaţi se vor depozita într-un container etichetat corespunzător.

Recondiţionarea şi întreţinerea sistemelorde frânare

* Înlocuirea plăcuţelor / saboţilor de frână
* Înlocuirea lichidului de frână şi aerisirea instalaţiei de frânare
* Înlocuirea unor elemente componente ale sistemului de frânare cum ar fi: pompe centrale de frână, cilindrii receptori sau etriere de frână
* Rectificarea discurilor de frână şi tamburilor de frânare.

Operaţia de rectificare se poate efectua cu un echipament specializat în diagnosticare şi rectificarea discurilor de frână, fără demontarea discurilor de pe autovehicul, dar şi prin operaţii de strunjire, pe strung, cu demontarea discurilor de frână. Operaţiunea se bazează pe echilibrarea dinamică, a discurilor sau tamburilor de frână, adică pe diminuarea abaterilor geometrice pe direcţie radială.
Reparaţiile se fac conform manualelor de reparaţie pentru autovehiculele, stabilite de R.A.R, manuale care trebuie sa fie accesibile la locul de muncă. După efectuarea reparaţiilor la sistemul de frânare, se verifică eficacitatea lucrării pe standul de frânare, iar buletinul de încercare (raportul de frânare) se ataşează la exemplarul comenzii, care se îndosariază şi rămâne la unitatea reparatoare.

Notă: Componentele înlocuite se pun în ambalajele pieselor originale şi se depozitează în portbagajul maşinii, căreia i s-au efectuat operaţiile de înlocuire. Dacă clientul solicită ca, piesele înlocuite, să rămană la unitatea reparatoare, acestea se colectează şi se depozitează pe tipuri de deşeuri, în containerele inscripţionate. Dacă apar scurgeri accidentale de ulei, acestea se curăţă cu material absorbant, care se depozitează în containerul pentru deşeuri inflamabile. Eventualele deşeuri, căzute din profilul roţilor se adună şi se depozitează în containerul pentru deşeuri municipale amestecate.






avatar
Adrian
Admin
Admin

Localizare : Chisinau
Mesaje : 247
Data de inscriere : 08/02/2010

Vezi profilul utilizatorului http://francemobile.usersboard.net

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum