Benzina sau motorina ?

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Benzina sau motorina ?

Mesaj  citro-fan la data de Vin Apr 16, 2010 11:10 am

Astept argumente fara jigniri sau exemple extreme gen formula 1, le mans, paris dakar etc.
avatar
citro-fan

Localizare : CHISINAU, MD
Mesaje : 144
Data de inscriere : 09/02/2010
Varsta : 35

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Benzina sau motorina ?

Mesaj  Adrian la data de Vin Apr 16, 2010 11:31 am

am gasit chiar ceva interesant! Motor cu benzina si motorina

Momentan in industria auto exista doua variante de motoare cu combustie interna: motorul cu benzina, si cel cu motorina (diesel). Si inca nu se poate spune ca unul este mai bun decat celalalt, desi incet incet diesel-ul castiga teren. Dar ambele au avantaje si dezavantaje proprii.

Motorul pe benzina de exemplu dezvolta mai multa putere, dar este mai ineficient in arderea combustibilului. Este mai usor, dar are nevoie de o scanteie electrica pentru a initia arderea si este mai poluant. Diesel-ul este exact invers, motorina in acelasi timp lubrefiind mai bine motorul.

Si in loc sa testeze sa vada care motor este mai bun, cercetatori de la Universitatea Wisconsin-Madison, SUA, au decis sa le combine pentru a incerca sa beneficieze de avantajele fiecaruia, inlaturand totodata dezavantajele. Cele mai eficiente motoare cu benzina ating randamente de aproximativ 30%, in timp ce motoarele disel se bucura de eficienta de 40%.

Dar aceste cifre se aplica doar motoarelor de masina. Pentru ca exista si diesel-uri mai eficiente, de mari dimensiuni, pe vapoare, care ating 50%. Iar prototipul delor de la Wisconsin-Madison, care foloseste un amestec 50% benzina 50% motorina, si este conceput pentru autoturisme, a avut un randament de 53%, din prima incercare reusindu-se realizarea unui produs superior.

Si asta pentru ca mixtura a ars cu temperaturi de 40% mai mici si la presiuni intermediare celor doua componente. Totodata, arderea este destul de completa, in urma ei poluantii fiind in cantitati minime. Dar exista si dezavantaje: pana cand un astfel de amestec s-ar gasi direct la pompa, ar fi nevoie de inca un compartiment la motor, in care sa se realizeze un amestec cat mai omogen.

Tehnologia pentru asa ceva exista deja, si a fost denumita Fast-Response Fuel Blending. Iar pentru camioanele de mare tonaj s-a calculat ca eficienta maxima s-ar obtine la o proportie de 15 – 85 % benzina – motorina.

Prototipul acestui tip de motor hibrid a fost intai conceput teoretic, ulterior fiind realizat pe baza unui motor diesel Caterpillar. Si daca astfel de motoare ar fi folosite in toate autoturismele, s-a estimat o scadere a consumului de petrol cu o treime.

avatar
Adrian
Admin
Admin

Localizare : Chisinau
Mesaje : 247
Data de inscriere : 08/02/2010

Vezi profilul utilizatorului http://francemobile.usersboard.net

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum